اهمیت کاشی‌های کف اتاق نشیمن

کفپوش اتاق نشیمن را باید از بادوام‌ترین شکل‌های سرامیک انتخاب کنید که برای مکان‌های پرتردد مناسب است. در حالی که آشپزخانه ممکن است قلب خانه باشد، اتاق نشیمن دومین مکان نزدیک و مکانی بسیار شلوغ است.
علاوه بر این، این کفپوش می تواند ایده های مختلف طراحی را تکمیل کند و تمیز کردن و نگهداری آنها آسان است. به طور خلاصه، کفپوش گزینه ای منعطف است که برای کفی که به اندازه اتاق نشیمن رفت و آمد زیادی دارد، ارزش بررسی دارد.

کاشی های کف اتاق نشیمن: مواد و سبک ها

در حالی که برخی از مردم کاشی ها را فقط برای حمام یا آشپزخانه در نظر می گیرند، کاشی ها گزینه ای عالی برای کفپوش اتاق نشیمن نیز هستند. از سنگ طبیعی گرفته تا کفپوش چوبی سخت.

علاوه بر این، کاشی ها می توانند ظاهری یکنواخت داشته باشند یا بسته به رنگ دوغاب و خود کاشی ها کنتراست ایجاد کنند. هر کدام دارای سطح متفاوتی از دوام و مقاومت در برابر لکه هستند که باید هنگام انتخاب کفپوش اتاق نشیمن بررسی شود. ما محبوب ترین گزینه های کاشی را برای فضاهای اتاق نشیمن در نظر خواهیم گرفت.

1. کاشی و سرامیک

این رایج ترین نوع کاشی برای دیوارها و کف است. در واقع، کاشی‌های سرامیکی برای کف اتاق نشیمن شبیه کاشی‌های دیوار هستند، اما سخت‌تر هستند و می‌توانند وزن بیشتری را تحمل کنند.

این کاشی ها از خاک رس قالبی ساخته شده اند و کم هزینه ترین گزینه برای کفپوش کاشی هستند. سازندگان کاشی‌های سرامیکی را به اشکال و رنگ‌های مختلف قالب‌گیری می‌کنند. کاشی های سرامیکی مانند چوب و سنگ طبیعی مانند تخته سنگ و گرانیت وجود دارد.

2. کاشی چینی

این کاشی ها شبیه به سرامیک هستند اما نسبت سیلیس و کوارتز بیشتری دارند. این باعث می شود که آنها نسبت به کاشی های سرامیکی بادوام تر و در برابر آسیب آب مقاوم باشند. مانند سرامیک، کاشی های چینی نیز وجود دارد که می توانند مانند چوب و سنگ طبیعی به نظر برسند.

3. کفپوش چوب سخت

کاشی‌های “چوب سخت” کاشی‌های چینی، سرامیکی، وینیل یا مشمع کف اتاق هستند که برای داشتن ظاهری چوبی مهندسی شده‌اند. آنها شبیه چوب های سخت بسیاری از گونه های مختلف مانند بلوط و کاج هستند و در الگوهایی مانند شاه ماهی و سایر پارکت های تزئینی چیده شده اند.

4. کاشی وینیل

کاشی های وینیل از نوعی پلاستیک به نام پلاستیک پلی وینیل کلراید یا PVC ساخته می شوند. کاشی های وینیل لوکس ظاهر مواد طبیعی را تقلید می کنند و در برابر آب مقاوم هستند. کاشی های وینیل از نظر کیفیت و قیمت متفاوت است. در حالی که بیشتر آنها ارزان هستند، کاشی های وینیل لوکس ماندگارتر و گران تر هستند.

5. کاشی مشمع کف اتاق

مشمع کف اتاق همچنین ظاهر مواد دیگری مانند چوب و سنگ را تقلید می کند، اگرچه به اندازه وینیل متنوع نیست. با این حال، دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به کاشی های وینیل دارد.

کاشی های سنگ طبیعی
6. کاشی های سنگ طبیعی

کاشی مرمر – کاشی های مرمر از سنگ مرمر جامد ساخته شده و در رنگ های مختلف وجود دارد. به دلیل ظاهر مجلل خود، استایل هر اتاقی را بالا می برد.

کاشی گرانیت – سازندگان کاشی های گرانیتی را از سنگ های جامد ایجاد می کنند. بسیاری از گرانیت برای دوام و استحکام آن استفاده می کنند. با این حال، گران است و از نظر تعمیر و نگهداری می تواند دشوار و وقت گیر باشد.

کاشی تخته سنگ – تخته سنگ از سنگ های دگرگونی استخراج می شود و ماندگاری بالایی دارد و در برابر خراشیدگی و لک شدن مقاوم است. بیشتر تخته سنگ خاکستری تیره است اما در داخل سنگ تغییراتی از نارنجی تا قهوه ای و سبز تا بنفش وجود دارد.

مزایا و معایب کفپوش اتاق نشیمن

کاشی اتاق نشیمن برای بسیاری از موقعیت ها گزینه مناسبی است. با این حال، هیچ گزینه ای کامل نیست. دلایل مشخصی وجود دارد که چرا کف کاشی در برخی شرایط به خوبی کار نمی کند.

مزایا

کاشی نسبت به انواع دیگر کفپوش ها مانند کفپوش های چوبی گزینه ای ارزان تر است.
کاشی ها بادوام هستند. آنها به مرور زمان سایش زیادی از خود نشان نمی دهند و اگر به خوبی نگهداری شوند در برابر آب و لکه مقاوم هستند.
کاشی یک کفپوش همه کاره است که می تواند سبک های مختلف را تکمیل کند.
تمیز کردن و تعمیر کف کاشی آسان است.

معایب

کف کاشی در لمس سرد است.
کفپوش کاشی می تواند سخت و لغزنده باشد. دو استثنا در این مورد وینیل و مشمع کف اتاق هستند که هر دو نسبت به سایر گزینه های کفپوش نرم تر هستند.
اگر قطعه ای را از دسته دیگری از کاشی ها تهیه کنید، تطبیق کاشی ها ممکن است دشوار باشد. بنابراین، ایده خوبی است که در صورت شکستگی و نیاز به تعویض آن، مقداری کاشی اضافی از دسته اصلی داشته باشید.
اگر اجسام سنگین روی کاشی ها بیندازید، می توانید خراشیده و ترک بخورید.

کاشی کف اتاق نشیمن برای هر سبکی

ظاهر کاشی متنوع و منحصر به فرد است و آن را انتخاب خوبی برای کف اتاق نشیمن می کند.

کاشی و سرامیک اتاق نشیمن

این کاشی های کف سفید برای اتاق نشیمن ظاهری مرمر سفید دارند اما از سرامیک ساخته شده اند. این کاشی ظاهر اتاق را به گونه ای ارتقا می دهد که هیچ کفپوش دیگری نمی تواند. امروزی و شیک است.