روکش نمای ساختمان

سیستم های روکش نمای ساختمان عملکردهای مهمی در ساختمان ها دارند. آنها می توانند عایق حرارتی ایجاد کنند، فضاهای داخلی را از آب و هوا محافظت کنند و – به همان اندازه مهم – به ساختمان “چهره” ببخشند، ظاهر آن را بهبود بخشند و عنصر طراحی را به وضوح شناسایی کنند.
“روکش فلزی” به اجزایی اطلاق می شود که به ساختار یک ساختمان متصل می شوند تا سطوح خارجی غیر سازه ای را تشکیل دهند. در حالی که در گذشته روکش چوبی تنها گزینه بود، در حال حاضر امکانات متعددی از مواد، رنگ ها، وزن ها، بافت ها و بسیاری از متغیرهای دیگر موجود است.
در زیر، برخی از مواد اصلی مورد استفاده برای پوشش نما و پروژه هایی که از آنها به شکل قابل توجهی استفاده می شود را بیان می کنیم:

ACM (مواد کامپوزیت آلومینیوم)

ACM (مواد کامپوزیت آلومینیوم)

ACM مخفف “مواد کامپوزیت آلومینیوم” است، نوعی روکش نمای ساختمان با استحکام بالا که از یک پانل سه لایه، با دو صفحه آلومینیومی از پیش رنگ شده متصل به یک هسته پلی اتیلن (PE) تشکیل شده است. پانل‌های ACM در فضای داخلی و خارجی، با ثبات ابعادی خوب، وزن کم و ظاهری زیبا که می‌توانند رنگ‌ها و بافت‌های بی‌پایانی داشته باشند، اعمال می‌شوند.

سرامیک در نمای ساختمان

سرامیک ها از طریق سوزاندن خاک رس تشکیل می شوند. اکثر فرآیندهای مدرن چندین جزء دیگر را به مخلوط اضافه می کنند و در نتیجه محصولات بسیار محکمی را به وجود می آورند که می توانند هر شکلی به خود بگیرند. شامل یک توری فایبرگلاس 0.5 میلی متری است که امکان ساخت قطعات تا 1000x 3000 میلی متر را فراهم می کند که می توانند بر روی پایه های فلزی نماهای دارای تهویه نصب شوند.

استفاده از چوب برای نمای ساختمان

روکش نمای ساختمان چوبی می تواند گرما را به هر ساختمانی بیاورد. سایه ها و تونالیته های طبیعی و متمایز آن، آن را به ماده ای تبدیل می کند که می تواند هر نوع سلیقه ای را راضی کند. از نظر فنی یک پانل چوبی چند لایه با چگالی بالا است که از کاغذ کرافت پردازش شده با رزین های ترموست، تحت فشار و دمای بالا پرس شده و با روکش های چوب طبیعی بسیار مقاوم و اشعه UV و عوامل جوی ساخته شده است.

تخته سنگ طبیعی

با سایه هایی از خاکستری تیره تا سیاه، نماهای سنگ طبیعی مانند تخته سنگ به هر نما متانت و زیبایی می بخشد. علاوه بر این، این ماده حرارتی و سهولت نصب را برای نماهای دارای تهویه اضافه می کند. تخته سنگ از دماهای شدید پشتیبانی می کند، به سختی برف را جمع می کند، مقاومت در برابر آتش دارد و کاملا ضد آب است. علاوه بر این، به دلیل اینکه 100٪ طبیعی است، اثرات زیست محیطی آن کاهش می یابد و هر قطعه بدون مواد شیمیایی یا دخالت اضافی با دست ساخته می شود.

آلومینیوم آنادایز شده

 آلومینیوم آنادایز شده

آلومینیوم آنادایز شده

آنادایز آلومینیوم یک روش پوشش دهی الکترو شیمیایی است که در آن فلز زیر لایه با استفاده از اعمال اختلاف پتانسیل در یک محلول الکترولیت، توسط اکسید خودش پوشش داده می‌شود.

روکش آجری

روکش آجری

روکش آجری

آجر یکی از سنتی ترین و جهانی ترین مصالح ساختمانی برای روکش نمای ساختمان در جهان است. از برخی جهات، یک خانه آجری نشان دهنده خانه کهن الگویی است، نمادی از محافظت و ثبات – با داستانی قدیمی که گرگ نمی توانست آن را منفجر کند. بسیاری از پروژه‌های ساختمانی از آجر استفاده می‌کنند زیرا سنتی است و ساختمان‌هایی که هنوز با معماری بومی ترکیب می‌شوند یا به فضاهای خانگی سنتی در قالب‌های معاصر ارجاع می‌دهند. اگرچه آجر سودمند است، اما در تاریخ ها و فرهنگ ها به گونه ای پیوند خورده است که از عادی شدن آن جلوگیری می کند. همچنین آجر یک ماده ساده برای ساخت و ساز ارزان و در دسترس است.

 هنگام انتخاب، مهم است که در نظر بگیرید که آیا مواد با الزامات عملکردی  پروژه، مقاومت آن و نحوه رفتار آن در طول زمان و همچنین زیبایی شناسی مورد نظر مطابقت دارد یا خیر.

لایه های سقف خانه شما شامل چه چیزهایی است؟