مزایا و کاربرد گنبد شیشه ای استین گلس

همه ی ما علاقه داریم که محیط زندگیمان به بهترین شکل باشد و سعی داریم که محیطی دلنشین برای خانواده ی خود طراحی کنیم . اما ممکن است با نداشتن اطلاعات کافی، این علاقه منجر به انتخاب رنگ‌های نامناسب، اشکال نامناسب و مواد نامناسب در دکوراسیون خانه شود .

در این مقاله سعی داریم نوعی از دکوراسیون داخلی را به شما معرفی کنیم که با با فرهنگ و تمدن ما ایرانی ها رابطه مستقیم دارد و از زیبایی و سبک خاصی برخوردار است.

گنبد شیشه ای استین گلس

احتمالا ممکن است که شما کلمه «استین گلس» را شنیده‌اید ولی نمی‌دانید که چیست، شیشه استین گلس نوعی شیشه رنگی است که با رنگ دانه‌های منحصر به فرد رنگ شده‌اند.

از دیرباز تا کنون معماران برای زیباسازی دکوراسیون عمارت‌ها و ساختمان‌های باشکوه از استیند گلس استفاده کرده اند.

در اروپا  کلیساها و در کشورهای اسلامی مساجد به عنوان مثال مسجد سلطان احمد در استانبول را با این شیشه‌های رنگی مزین کردند.

اما بعد از پیشرفت هنر کار با استیند گلس سازه‌ هایی را با استیند گلس ساختند که بخش مهم یک ساختمان را تشکیل می‌داد.

استفاده از طاق ها وسازهای گنبدی شکل از دیر باز تا کنون مورد توجه معماران و طراحان دکوراسیون داخلی بوده است.

از این هنر دست زیبا و چشم نواز برای راهروها، اتاق نشیمن و سایر فضاهای داخلی استفاده کرد.سبکی که این نوع معماری ایجاد می کند سبک کلاسیک و مدرن است.

انعکاس نور در شیشه های رنگی گنبدهای شیشه ای سبب می شود فضایی از رنگ در فضای منزل شما پیاد شود که زیبایی خاصی به محیط خانه و محل زندگی شما می دهد.

همین امر سبب شده گنبدهای  شیشه ایبسیار متفاوتی با شیشه های برش خورده در بازار عرضه و مورد استفاده عموم قرار گرفته شود.

مزایای استفاده از شیشه های استین گلس

مقاومت بالای شیشه های استین گلس

مقاومت بالا برای گنبدهای  شیشه ایی که بر روی سقف های منازل نصب می شوند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. داشتن وزن مناسب از مزیت های مهم  گنبد های شیشه ای استین گلس می باشد که باعث نشست و آسیب رساندن به سقف نمی شود.

عایق بسیار مناسب

به دلیل نوع جنس شیشه هایی که برای ساخت این نوع گنبده های شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد این  گنبدها عایق بسیار مناسبی در برابر سرما و گرما هستند و به طبع  از اتلاف انرژی  نیز جلوگیری می کنند.

تامین نور طبیعی

یکی از مهم ترین دلایلی که جهت زیبا سازی بیشتر دکوراسیون داخلی از این سبک استفاده می شود انعکاس نور طبیعی به وسیله گنبدهای شیشه ای استین گلس می باشد

با استفاده از این گنبد ها در دکوراسیون داخلی خود بدون اینکه در طی روز اشعه نور آفتاب موجب ناراحتی شما شود شما می توانید آسمان را در سقف منزل خود مشاهده کنید!

مدرن بودن گنبدهای شیشه ای

تنوع و  جدید بودن این محصول باعث شده است که این روزها به طرز چشم گیری افزایش پیدا کند و مورد استقبال عموم قرار گیرد. همین امر سبب شده است گنبدهای شیشه ای در طرح ها و رنگ های مختلف توسط شرکت ایراچی عرضه شود.

بزرگ نمایی سقف

بزرگنمایی ایجاد شده بر روی سقف دلیل دیگری است که استفاده از این نوع گنبد ها را در دکوراسیون داخلی از بقیه موارد متمایز می کند.

این بزرگ نمایی به دلیل ارتفاع بیشتر این گنبدهای شیشه ای از سقف رخ می دهد.به شکلی که شما یک ارتفاع بلندی را در فضا با نصب گنبدهای شیشه ای مشاهده می کنید.

استفاده از گنبد شیشه ای در بخش های مختلف منزل

گنبد شیشه ای استین گلس برای قسمت پلکانی

پلکان ها قسمتی هستند که تاثیر روی افرادی که وارد ساختمان و خانه می شوند می گذارد. بیشتر افراد سعی می کنند خود پلکان را زیبا کنند اما می توان با  نصب  یک گنبد شیشه ای اسیتن گلس جلوه ی خاصی به این بخش از منزل دهیم.

می توان از طرح ها و رنگ های مختلفی هم برای این کار استفاده کرد که مناسب پلکان و دکوراسیون داخلی منزل و ساختمان های مختلف باشد.

گنبد شیشه ای استین گلس برای قسمت سالن ورودی

اکثرا برای این قسمت از خانه از لوستر های بزرگ استفاده می کنند. استفاده از گنبد ها در کنار اینکه می توانند در این قسمت نور لازم را تامین کنند زیبایی خاصی را نیز ایجاد می کنند.

گنبد شیشه ای استین گلس برای قسمت غذاخوری

استفاده از گنبد شیشه ای استیند گلس برای اتاق غذاخوری و بالای میز غذاخوری نور مناسب تامین می کند و فضایی صمیمی را برای افراد تامین می کند.

می توان نور این گنبد را از بیرون تامین کرد تا در طول روز نور مورد نیاز را تامین کند همچنین با نصب یک لامپ یا لوستر از قسمت وسط آن می توان در شب ها هم از بازتاب نور آن از گنبد استفاده کرد.

گنبد شیشه ای استین گلس برای قسمت حال و پذیرایی

استفاده از این نوع گنبدها در این قسمت از خانه خیلی بهتر هست.

گنبد کوچک به نوعی تکمیل کننده ی سقف منزل است و اگر قسمتی از سقف پایین تر بیاید می تواند حالت جذابی را برای داخل منزل ایجاد کند.

استفاده از رنگ های مختلف در گنبدهای استین گلس

گنبدهای شیشه ای در تناژ رنگی مختلفی در بازار عرضه شده اند. همین امر سبب شده است که استفاده از این شیشه ها در  گنبدها در همه ی طرح های ساختمان ممکن باشد.

شما می توانید با توجه به نیاز و تم رنگی که در منزل دارید با یک ایده پردازی مناسب جلوه ی خاصی را به  منزل خود بدهید.

رنگ های به کار رفته در این گنبدهای شیشه ای در تناژ رنگی قرمز، آبی و زرد است که شما با توجه به سلیقه خودمی توانید یک رنگ مناسب انتخاب کنید

منبع :ایراچی.

By |2020-06-02T21:50:49+00:002nd ژوئن, 2020|مقالات|0 Comments