از چه چیزی می توانید به عنوان جداکننده بخش های مختلف استفاده کنید؟

پارتیشن های مدرن در مواردی که می خواهید چند بخش مختلف داشته باشید بسیار کاربردی و مفید هستند. به عبارت دیگر، اگر از جداکننده اتاق استفاده کنید تا گهگاه بخش خاصی از فضا را از بقیه قسمت ها جدا کنید، می توانید یک پلان طبقه باز داشته باشید و در عین حال حریم خصوصی داشته باشید.
زمانی که فضای کف محدود است یا زمانی که می خواهید از دیوارهای محکم و دائمی که گزینه های شما را محدود می کند استفاده نکنید، بسیار مفید است.

پارتیشن های مدرن که به عنوان روم شکن نیز شناخته می شوند، برای ایجاد مناطق خصوصی یا جداسازی قسمت های خاصی از اتاق مناسب هستند. حتی اگر بتوانید محصولاتی را خریداری کنید که برای محدود کردن فضاها خلاقانه باشد.

پارتیشن قفسه کتاب

پارتیشن قفسه کتاب

قفسه‌های کتاب و کتابخانه های مستقل راه‌حلی ایده‌آل برای تقسیم یک اتاق محدود به مناطق مختلف هستند. آنها یک مکان کاملاً جدید برای  کتاب ها و سایر موارد دکوری شما فراهم می کنند و در عین حال تمایز بصری و فیزیکی ایجاد می کنند.

اگر قفسه‌های کتاب با پشت باز انتخاب می‌کنید، نور طبیعی زیادی در «اتاق» جدید خود خواهید داشت، در حالی که آنهایی که در و کشو دارند به شما امکان می‌دهند وسایل را به‌طور منظم تری چیدمان کنید. بهترین جنبه این است که بر خلاف دیوارها، شما این آزادی را دارید که هر زمان که بخواهید، این بخش را جابجا کنید.

پانل های تاشو

پانل های تاشو

از پارتیشن های مدرن، پانل های تاشو اند که صفحه هایی هستند که به جداسازی اتاق و ایجاد مناطق خصوصی کمک می کنند. پاراوان ها نوعی پانل تاشو است که از چندین قاب یا پانل تشکیل شده است که توسط لولا به یکدیگر متصل شده اند.

آنها را می توان برای اهداف کاربردی و تزئینی استفاده کرد و می توان آنها را در تعدادی طرح با استفاده از طیف وسیعی از مواد مختلف ایجاد کرد. از صفحه نمایش های تاشو می توان برای تقسیم فضای بزرگ و تغییر ظاهر ویژگی های داخلی فضا با تا کردن آنها استفاده کرد.

با توجه به اینکه بسیاری از پاراوان ها با طرح ها و آثار هنری زیبایی تزیین شده اند، می توان از آنها به عنوان عناصر زینتی در طراحی داخلی خانه استفاده کرد.

درهای کشویی

این نوع از پارتیشن های مدرن مدل خاصی از درهایی است که به صورت افقی باز می شوند و هنگام باز شدن روی دیوار می مانند. این درب ها بسته به مدل به یک مسیر بالا یا پایین متصل می شوند.

پارتیشن چسبیده به سقف

انواع مختلفی از درهای کشویی وجود دارد که می توان از آنها به عنوان جداکننده اتاق استفاده کرد، از جمله درب های کناری، درهای شیشه ای کشویی. یکی از بزرگترین مزایای انتخاب درب های کشویی شامل فضای کمی برای باز کردن درب است.

مزایا و معایب پارتیشن های مدرن

قبل از تصمیم گیری برای خرید پارتیشن های مدرن، بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه که می‌توانید از آن انتظار داشته باشید، چه از جنبه‌های خوب و چه بد:

مثبت: حریم خصوصی را فراهم می کنند. با یک تقسیم‌کننده اتاق، می‌توانید دو فضای مجزا ایجاد کنید که می‌تواند در موقعیت‌هایی مفید باشد که، به عنوان مثال، شما دو کودک دارید که در یک اتاق مشترک هستند و هر کدام از آنها در قسمت اتاق خود قلمرو خود را دارند.
منفی: اما حریم خصوصی کامل نیست. محدودیت هایی برای حفظ حریم خصوصی توسط یک پارتیشن مدرن وجود دارد. به عنوان مثال، نمی تواند صدا را مسدود کند.

مثبت: آنها قابل حمل هستند. از آنجایی که بیشتر انواع پارتیشن های مدرن را می توان تا کرد، حمل و نقل یا نگهداری آنها در زمانی که نمی خواهید از آنها استفاده کنید آسان است.
منفی: می توانند ناخوشایند به نظر برسند. برخی از پارتیشن ها ممکن است در اتاق‌های خاص کمی نامناسب باشند (تصور کنید یک تقسیم‌کننده قفسه به طور معمولی در وسط اتاق پرتاب شده باشد).

از همه جنبه ها مثبت تر، هزاران مدل برای انتخاب وجود دارد. از پارتیشن های شیشه‌ای گرفته تا استندهای دکوراتیو، مطمئناً چیزی را پیدا خواهید کرد که با سلیقه و دکوراسیون شما مطابقت داشته باشد.

موادی که در تقسیم‌کننده‌های مدرن یافت می‌شوند

جنس یک محصول بر ویژگی‌های آن تأثیر می‌گذارد، بنابراین دانستن جنس های مختلف موجود به شما کمک می‌کند تا یک تقسیم‌کننده اتاق را انتخاب کنید که مطابق با انتظارات شما باشد.

در پارتیشن های مدرن به دنبال چه چیزی باشید
هنگام خرید جداکننده ها، به نکات زیر توجه کنید:

قیمت – قیمت یک پارتیشن به محصول واقعی که به دنبال خرید آن هستید، اندازه آن و همچنین مصالح کار شده در آن بستگی دارد. جداکننده ساخته شده از چوب با کیفیت مطمئناً در مقایسه با جداکننده ساخته شده از مواد بی کیفیت گرانتر خواهد بود.

اندازه – تقسیم کننده های اتاق در اندازه های مختلف موجود هستند و انتخاب اندازه مناسب به اندازه منطقه ای که می خواهید پوشش دهید بستگی دارد. جداکننده های اتاق خاصی وجود دارد که تا سقف بالا می رود.

آیا حریم خصوصی مورد نیاز شما را ایجاد می کند؟

به جز درهای کشویی که می توانند به معنای واقعی کلمه یک اتاق جدید ایجاد کنند، همه انواع دیگر پارتیشن های مدرن از نظر حریم خصوصی واقعی که می توانند ارائه دهند بسیار محدود هستند. مثلا:

قفسه های کتاب با پشت باز به شما این امکان را می دهند که از میان  طبقات که پر کردن کامل آنها برای جلوگیری از جلوه های بصری غیرممکن است، ببینید.
پاراوان یا پانل‌های تاشو از نظر اندازه بسیار محدود هستند، بنابراین منطقه خصوصی که ایجاد می‌کنید نسبتاً کوچک خواهد بود.

آیا فضای ذخیره سازی اضافی را فراهم می کند؟

همچنین بستگی به این دارد که چه نوع پارتیشنی را انتخاب می کنید. قفسه های کتاب بهترین راه حل برای کسانی است که می خواهند قسمت هایی از اتاق را تقسیم کنند و در حین انجام این کار مقداری فضای ذخیره سازی اضافی داشته باشند.

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از جداکننده‌های دیواری استفاده کنید و همچنین انواع و سبک‌های مختلف زیادی برای انتخاب وجود دارد. به عنوان مثال، از یک جداکننده برای تعریف فضایی مانند سرسرا یا محل کار استفاده کنید.

مثلا اگر درب ورودی شما مستقیماً به اتاق نشیمن باز می شود، می توانید راهروی ورودی کوچک خود را با استفاده از جداکننده ها ایجاد کنید.

همچنین، می‌توانید از آن‌ها برای ترسیم فضای کوچکی که می‌خواهید به عنوان دفتر کار خانگی استفاده کنید، بدون نیاز به اختصاص کل اتاق به این عملکرد استفاده کنید.

همچنین می توان از تقسیم کننده ها برای پنهان کردن عناصر خاص استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر نمی خواهید همه داخل آشپزخانه شما را ببینند، می توانید آن را با یک پارتیشن ببندید.

اولویت بندی برای استفاده از پارتیشن

البته، ایده های مختلفی برای استفاده از پارتیشن های مدرن وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، بنابراین بهتر است که ابتدا اولویت های خود را مشخص کنید. می توان از جداکننده به عنوان یک عنصر تزئینی در طراحی داخلی یک فضا استفاده کرد که در این صورت ظاهر مهم ترین جزئیات است. برای مثال می‌توانید از یک تقسیم‌کننده اتاق از کف تا سقف برای افزایش ارتفاع به اتاق و وسعت دید استفاده کنید.

انواع مختلف پارتیشن های مدرن به روش های مختلف خودنمایی می کنند. تقسیم کننده های چند منظوره برای صرفه جویی در فضا عالی هستند. چیزی که هم به عنوان کتابخانه یا وسایل دکوری و جداسازی فضا کار کند.

جهت سفارش پارتیشن شیشه ای استین گلس خاص با ما در ارتباط باشید.