نورگیرها کاربرد زیادی دارند. نورگیرهایی که سقفی هستند در آن ها تزئینات زیبایی فراوانی به کار رفته است به همین خاطر فضای ساختمان را بسیار شیک و جذاب نشان می دهند. در این نوشتار قصد داریم به نورگیر استیند گلس بپردازیم.

آشنایی با نورگیر استیند گلس

نورگیر استیند گلس یکی از زیباترین و بهترین نورگیرها در جهان به شمار می رود. استیند گلس که شبیه گنبد شیشه ای است در آن طراحی های چشمگیر و زیبایی به کار رفته است. استفاده درست از استیند گلاس که جزء هنرهای دستی شیشه به شمار می رود، می تواند فضا را درخشنده و زیبا نشان دهد. استفاده از شیشه های رنگی زیبا و و قرار گرفتن تکه های شیشه در کنار یکدیگر می تواند زیبایی محیط را صد چندان کند. علاوه بر این انواع سبک های معماری در این مدل نورگیر استفاده شده است. سبک هایی مانند کلاسیک، سنتی و مدرن و سایر سبک ها که به عنوان سبک های معاصر معروف می باشند.

نورگیر استیند گلس به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرند. برای هر دو مورد از این شیشه ها می توانید با استفاده از دیتیل های مخصوصی تمام سقف را آب بندی کنید. بدین صورت از نفوذ باران و گرد و خاک به فضای درون ساختمان جلوگیری می شود.

انواع مختلف شیشه های نورگیر استیند گلس به عنوان یک نورگیر زیبا محیط ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر این نورهای ساختمان را به درون خانه منعکس می کند. استیند گلس از نفیس ترین و جذاب ترین شیشه های دست ساز محسوب می شود. شما می توانید این نورگیر خاص و لوکس را در کمترین زمان ممکن نصب کنید و زیبایی را به فضای ساختمان خود هدیه دهید.

استیند گلس چگونه طراحی شده است؟

نورگیر استیند گلس روشی می باشد که در آن تمام تکه شیشه های رنگی برش می خورند. پس از آن با استفاده از تکنیک خاصی چسبیده می شوند. این روزها از شیشه های رنگی استیند گلس علاوه بر اینکه در ساخت درب و پنجره استفاده می شود در نورگیرهای شیشه ای نیز به کار برده می شوند.

نورگیر استیند گلس نوعی سقف کاذب شیشه ای به شمار می رود. در حقیقت پنجره بزرگ و وسیع است و در انعکاس نور نقش مهمی دارد. این نوع نورگیر مناسب خانه ای می باشد که پنجره ندارد. شما می توانید با نصب این نوع نورگیر، نور طبیعی را به خانه تان دعوت کنید و از آن لذت ببرید. به همین منظور استیند گلاس انتخاب بسیاری خوبی برای خانه شما می باشد.

انواع گوناگون استیند گلس

نورگیر استیند گلس دو نوع دارد که شامل موارد زیر می باشد:

  • نورگیر سقفی خم که به آن گنبد استیند گلس نیز گفته می شود.
  • نورگیر سقفی فلت که اصطلاحا به آن تخت می گویند.

نورگیر استیند گلس مدل گنبدی

نورگیر استیند گلس مدل گنبدی که به اسم گنبد شیشه ای نیز معروف می باشد و با سه نوع متریال تولید می شود. متریال این نوع سازه شامل آلومینیوم، آهن و استیل است. این نوع نورگیر برای مکان های وسیع مثل مجتمع های تجاری و تفریحی مناسب می باشد.

 

نورگیر استیند گلس مدل فلت یا تخت

نورگیر استیند گلس به صورت فلت یا تخت نصب می شوند. برای ساخت این مدل نورگیرها نوع متریال های استیل، آهنی، چوبی و آلومینیومی به کار برده می شود. سازه ها با دقت برش می خورند و فریم نورگیر را می سازند.علاوه بر این در ساخت این نوع نورگیر از شیشه های لمینت و سکوریت استفاده می گردد. شیشه های دکوراتیو یکی از شیشه های پرکاربرد محسوب می شود. از این مدل شیشه ها در ویترای و فیوز گلاس نیز استفاده می شود.

لازم به ذکر است بدانید نورگیر استیند گلس در دو فریم با نورهای جذاب و رنگی فضا را درخشان و روشن می کنند.

اولین تولید کننده ی شیشه استند گلاس در ایران